Dödsstraff & Telia

Har inte lyckats publicera något här på några dagar. Blir "Sidan kan inte visas" hela tiden.
Så här kommer några dagars bloggar ihop helt enkelt.

[ONSDAG 19,45]

I
går var det ju då först Boda Borg och vinst där och efter det mat på Harrys.
Sen var det hem att vila upp sig en timma innan det var dags att ge sig av till Grimstorp.
Jag, Otto, Johan, Heim & Sajja hade en lång kväll framför oss. Vi badade bubbelbad, satt och tjötade i bastun och för min del blev det också två nattdopp i sjön. Det var inte varmt vill jag lova, och att ta sig förbi alla brännässlor var helt omöjligt så det blev ju en hel del kliande. Jag måste ju bara säga att det är då precis att det går i fem personer i ett badkar, fanns inte mycket plats att simma på så att säga. Kvällen slutade sisådär runt 02.30 (tror vi), då var alla tillräckligt "glada" för att vi skulle somna på direkten när vi la oss.
Jag gick platsen precis jämte dörren som stod öppen så jag hade en rätt kylig natt måste jag säga. Hjälpte inte så mycket med den tunna lilla filten jag hade som täcke.

Idag när vi vaknade upp så var väl de flesta rätt slitna. Inte många som hade lust att ens lämna sängarna någon gång under hela dagen, men det måste man ju faktiskt göra.
Vi tog oss in till staden till slut där vi sökte efter närmsta fik med kycklingröra i baguetterna. Thimons hade det inte, men på Elsies ställde de upp att fixa ihop några till oss. Mycket smaskig frukost måste jag säga.

Efter detta vandrade jag hem och upptäckte att det var riktigt varmt ute och att solen tittade fram i rätt långa perioder då och då. Jag slog mig ner på balkongen med en bok och satt och läste några kapitel, tog en liten paus och lagade mat och sedan satte jag mig i soffan och slappade lite.

Runt 18 vandrade jag iväg mot ÖB för att hämta min cykel, samt att fixa ett städjobb.
När jag kommer dit upptäcker jag till min fasa att min cykel inte står kvar. HM.
Går in och frågar mina kära arbetskamrater om de typ ställt in den nånstans eller om någon har sett den, men de trodde att jag hade varit och hämtat den.
Min kära cykel har alltså blivit STULEN. Det är dödsstraff på detta och jag är inte nöjd förrän snaran är runt halsen på den skyldiga. Jag fick helt enkelt gå hela långa vägen hem också, och nu har jag inte ett endaste färdmedel längre, förutom mina kära små ben som inte vill slita ut sig alltför mycket i onödan. Jag är arg.

Har nu ingen som helst lust att göra någonting ikväll. Borde egentligen ringa Lady L och be henne ställa in sina planer så att vi kan åka ut på lite CSI Nässjö och helt enkelt hitta min cykel och säkra alla bevis, men hon har väl planer så jag får väl förbereda lite här hemma sålänge.

Ska tröstäta massa godis nu.

[TORSDAG 17,40]

G
odmorgon typ? Haha

Nej, riktigt så illa är det väl inte, men nästan.
Igår var jag ju rätt trött om sliten så jag bestämde mig för att hålla mig hemma.
Mattias frågade om jag skulle följa med ut en sväng, men jag tackade nej.
Sen ringer Alex och tjötar lite på mig så jag får ju till slut ge mig.

Vi var först hemma hos Mattias och tjötade och hade det allmänt trevligt.
Runt 23 vandrade vi vidare mot Hotellet. Var ju faktiskt rätt mycket folk ute för att vara en onsdag så det var riktigt roligt. Linda & Fadde var ju där, men jag vet inte riktigt om de var något dragplåster precis och anledningen till att det var mycket folk. Jag hade i alla fall hur roligt som helst och dansade som en tok.

När det var dags för lugna låtar vandrade jag och Alex hemåt, satte oss och snackade i en timma på en trappa innan vi sa godnatt.

Idag vaknade jag hastigt upp av att telefonen ringde. Det var Telias tekniker som skulle komma på besök så han dök väl upp här runt 10. Var inte här alls länge utan hade hittat lite fel i källaren och i nån stolpe ute vid vägen. Så snabbt gick det för honom att fixa mitt Internet som nu verkar fungera galant. Wie!

Jao, sen gick jag och la mig en liten stund igen och gick väl upp runt 15, haha.
Har legat i soffan och läst lite, annars bara tagit det lugnt.

Nu ska jag in i duschen, hajj hajj.

[LÖRDAG 16,40]


Yo!

Igår var det fredag, och nu är det helt plötsligt lördag och snart är det söndag.
Om första semesterveckan gick underbart långsamt är det motsatsen till vad denna veckan har gjort, har gått helt sjukt fort ju.

I förrgår var jag i Grimstorp och tittade på film med Emelie & Nina.
Vi åt massa snacks också, det var najs. Sen sov jag hos Emelie och vi gick igenom och beställde saker från flyget, jag beställde typ ingenting.

Vaknade rätt tidigt av att en liten busig bytacka vid namn Alice var på strålande morgonhumör, det var INTE jag. Men eftersom jag skulle åka med Nina in till staden så var det bara att gå upp tidigt i alla fall. Nina & jag tog en sväng in på Textilhuset där hon hade presentkort, hon hittade lite handdukar. Jag hindrade henne från alla köpa massa nallar hon tyckte var söta. Sen åkte vi vidare och bestämde oss för att äta lite frukost på Princess. Macka och kaffe, mumsigt värre. Sen skjutsade hon hem mig...

Hemma så visste jag att jag var tvungen att åka och handla, helt tomt i kylskåpet, men vädret var inte speciellt roligt så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Fick tag i Lurre som lovade att höra av sig om hon skulle handla. 10 minuter senare är vi på väg och har också Kittel med oss i den lilla bilen. Vi börjar med att bas-handla på Willy Wonka, fick hur mycket som helst för 176 kronor (skulle kostat 394,90 på Hemköp typ). Sen åkte vi vidare till ICA för lite mer "lyx-shopping". Nu är mitt kylskåp välfyllt och allt känns toppen.

Mor kom och hämtade upp mig en stund efter detta och tog med mig ut till sommarstugan. Min plan var att få med mig en bil tillbaka. Jag var där i ungefär 20 minuter innan jag fick mess av Otto om jag ville följa med till Harrys och äta om 10 minuter. Jag slängde mig in i den lilla gula och körde som tusan mot staden. Hann ju inte riktigt på 10 minuter, men rätt snabbt kom jag ju fram. Mumsade i mig grillspett tillsammans med Otto, Sajja, Sofi & Johan. Sen gick de vidare och jag själv åkte hemåt. Var ganska trött, men hade typ lovat att ha msn-vinkväll med Norris och så fick det bli. Öppnade en flaska och fick hela tiden höra hur många glas jag låg efter. Efter ett tag tog flaskan slut men han hade massa kvar. HM.
Han hade alltså haft väldigt små glas och jag hade haft stora. Satt väl uppe rätt sent och tjötade, Emelie var med en stund också, hoppas hon inte fick men för livet.

Idag var det till att ta sovmorgon igen, sen upp och fixa en rejäl frukost.
Hängde med Emma till Lina där vi låg i soffan och tjötade någon timma.
Nu har vi alla varit hemma och ätit och om 20 minuter ska jag hämta upp dem så vi ska åka och handla lite. Vi ska göra varma mackor och titta på lite film ikväll. Henke ska nog också vara med. Tror det blir himla mysigt faktiskt.

Bäst att jag skyndar mig, tiden går rätt snabbt.

Vi säger så!

/M

.