Kotten & Barbro

Jag sitter här och är faktiskt lite orolig över hur jag ska klara mig igenom hösten.
Nästan lite FÖR många av mina artister som släpper nya album och det kan ju vara så
att lite för mycket av det goda för att man går in i väggen. Ska försöka hålla mig lugn och ta
varje skivsläpp i taget och försöka bearbeta det så gott det går. Snart är det oktober, halleluja.

Igår var det måndagskväll med Sajja som vanligt. Lite städjobb till att börja med, därefter matlagning följt av Idol, CSI och Boston Tea Party. Vi fixade ihop det mest vuxna vi gjort hittills. Egna biffar med kokt potatis och gräddsås gjord på sky. Till detta serverades en enkel sallad. Hur gott som helst kan jag meddela, och minst lika gott i matlådan idag. Två (avundsjuka) arbetskamrater kläckte den så vanliga kommentaren:
"Har du varit hemma hos mamma nu igen"? Och åter igen var svaret nej :P

Jobb idag alltså. Flytit på bra faktiskt, dagen gick riktigt snabbt sen var det bara till att cykla hem och sätta igång med allt jag hade planerat ute i köket. Började med att baka bullar, tog ju lite tid men shit vad bra det blev.
30 härliga och färska kanelbullar, fast nu är det bara 28 kvar....snart 27.
 
image34

Efter detta tog jag en kort paus från köksarbetet för att slappa lite, men bara en timma därefter var jag tillbaka igen för att laga kvällsmat.
Hade planerat in följande på menyn och även detta blev en succé:

http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14286

Jag måste säga att det där med att riva citronskal verkligen kändes som att det var taget från Mat-Tina.

Hann klart med maten i perfekt tid så att jag kunde sätta mig ner och titta på Idol.
Helt OK var det väl ikväll, fast en del bottennapp här och där. Har fyra tjejer jag tycker gjorde lite bättre ifrån sig ikväll. Tror att stackars Anastasia ligger mest risigt till att åka ut. Får ju en hel del flashbacks till Big Brother-tiden när man ser Marie i rutan. Tänk er BB 2002, vilka tider! Smög in på hemsidan och läste lite om alla igen.
Kotten & Barbro, vilka deltagare liksom. Ja gud, jag blir helt nostalgisk.

image32

Namn: Kotten
Ålder: okänd
Bostadsort: Göteborg
Civilstånd: sambo med Kitty och Lovisa
Längd: ca 25 cm
Vikt: ca 300 gram
Stjärntecken: okänt
Yrke: Maskot
Intressen: Dansa, gosa med Kitty, bada
Bästa sida: Glad för det mesta
Sämsta sida: Lite svårt att uttrycka mig ibland

image33

Namn: Barbro
Ålder: 7 månader
Bostadsort: Kvarnforsen, Torup
Civilstånd: Singel
Längd: ca 30 cm hög
Vikt: nöff, man talar inte om en tjejs vikt!
Stjärntecken: -
Yrke: Minigris
Intressen: Äta sockrade flingor, sova i påsen
Bästa sida: Gillar mat och kel
Sämsta sida: Kissar på mattan ibland, men det finns det ju fler som gör


Nu ska jag slänga mig i soffan lite och invänta resultaten av kvällens Idol.
Sen blir det till att sova och upp och jobba imorgon igen.

Tjohej