Markus-dagen

Hej.

Rätt gött väder vi har nu för tiden va? Inte mycket att klaga på det inte.

Har väl inte gjort speciellt mycket de senaste dagarna. Jobbat lite ibland sen bara tagit det lugnt. Har kämpat hela veckan med att få ork att bära upp mina utemöbler. Har misslyckats vid tre tillfällen men igår hittade jag till slut krafterna, så nu är de på plats. Skulle städa min lägenhet igår också var det tänkt, men jag tyckte att det var roligare att städa trappuppgången så jag gjorde det istället.

På kvällen så hängde jag på Lollo, Pillan och Malin till Lövhult för lite promenad. De två sistnämnda fick för sig att springa lite så de försvann ganska snabbt iväg. Lollo och jag gick i lugnt tempo och försökte svara på de spännande frågorna som var uppsatta längs med vägen. Vi klarade första frågan och tyckte att det var riktigt roligt, men sen blev det helt plötsligt svåra frågor och då var det inte roligt längre. Det var skönt att komma ut och röra på sig lite i alla fall. Vid ett tillfälle passerade vi den omtalade hinderbanan. Det kändes rätt jobbigt att komma tillbaka till platsen där Lurre en gång försökte att ta mitt liv. Inte bara en gång, utan två gånger. Igår var jag inte riktigt mogen att gå fram till nätet där hon skurit ut "dödshålet" som jag föll igenom. Jag var inte mogen att stå på marken där hon desperat trampade på mina händer när jag överlevt fallet. Jag är idag bara glad att jag lever.

När vi ändå var ute i Lövhult så ville Lollo hälsa på sina kompisar. Först var vi lite tveksamma för de såg lite lömska ut, men när vi hade varit framme och hälsat så kunde vi konstatera att de var hur lugna som helst.

image96


Idag är det Markus-dagen!
Jag har fått massa gratulationer. T ex från Emelie, Liselott, Sarash och Tannen. Från mor och far fick jag precis ett kort på posten med lite lotter. Namnsdagen SKA firas, så är det bara så nu ska jag gå till Elsies och köpa med mig lite fika till jobbet.

Börjar väl bli dags för mig att göra mig klar för avgång. Ska bara skrapa mina lotter först.

Hajj Hajj!