Skåne-invaders.

Det var den helgen det.

Fredagen spenderades hemma i soffan. Tog det bara lugnt och gick och la mig väldigt tidigt. Det var nog ett rätt smart drag eftersom lördagen var väldigt svettig. Mycket att göra hela dagen lång så man var rätt sliten när arbetsdagen väl var slut. Efter jobbet så försökte jag få tag i lite skjuts till Rågången eftersom det ligger sjukt långt bort. Fick dock inget napp så det var bara för mig att vandra iväg. Tog mycket längre tid än vad jag trodde, men som tur var så frågade jag en snäll tant om hon visste någon genväg och hon delade med sig av sina tips. Hittade fram ganska snabbt och festkvällen kunde börja. Vi var ett litet sällskap som satt på altanen och hade det mysigt. Grillade lite plockmat på ett finurligt upphettat stenblock som stod mitt på bordet. När det började bli lite småkyligt förflyttade vi oss in till vardagsrummet där vi fortsatte att ha det trevligt och prata om allt mellan himmel och jord. En liten rolig grej som hände var att det kom lite maskeradfolk och sa hej. De hade varit på en annan fest och ville visa upp sina härliga kreationer. En hade en mycket fluffig brun dräkt på sig som inte gick att ta miste på. Vår Baloo-dräkt som vi gjorde till vår musikal i trean på gymnasiet, haha. Härligt att vår klass kan nå ut till omvärlden med våra skapelser.

Vi ordnade lite skjuts ner till Hotellet och sen var det bara till att dansa loss. Hade hur kul som helst hela kvällen och träffade så underbara människor. Det var nästan som att hela Skåne hade invaderat Nässjö för en kväll, bara Emma och Gusten som saknades bland alla hemvändare, många kära återseenden blev det denna kväll. Lagom till Alicia Keys - No one så tackade jag för mig och vandrade hemåt i natten.

Dagen har varit lite seg, det måste jag medge men det har flytit på helt ok. Har bara tagit det lugnt ikväll och precis tittat på "Sanningens Ögonblick". Mår nästan lite dåligt av att titta på det. Är det verkligen värt att utsätta sig för vissa saker bara för pengarnas skull? Det kan man undra.

Imorgon är jag ledig och jag har inte mycket på programmet. Får nog försöka mig på det här med Projekt Kök själv snart också. Min Byggare Bob har nog inte riktigt tid, förstår ju att det finns rätt mycket roligare saker att hitta på. Ryktas om att det ska bli strålande väder imorgon i alla fall.

Nu blir det till att sova.

Godnatt