Dissa Media Markt

För sisådär sex veckor sedan bestämde jag mig för att nappa på ett erbjudande på Media Markt. Erbjudandet gick ut på att de skulle lansera sin nya tjänst med fotoframkallning och premiärpriset uppgick till hela nio öre per foto. Jag nappade självklart på erbjudandet och gjorde en lite lätt beställning på runt 950 foton. Media Markt lovade en leveranstid på fem dagar. Lite lite tänkte jag med tanke på det billiga priset och den troliga tillströmningen av beställningar. Men, lovar de fem dagar så antar jag de har kontroll över det hela och också kan fixa det så snabbt. Jag bestämde mig för att ge dem några dagar extra innan jag åkte dit för att hämta ut mina foton. Jag blev inte direkt förvånad över att de inte var färdiga och jag fick meddelat att jag skulle återkomma om en vecka eftersom det låg ca 200 000 foton i kö för framkallning.

En vecka senare återvände jag igen. Var det färdigt då? Nope. Berättade att jag började bli lite trött på att åka dit och fick ett spydigt svar:

- "Vadå? Är det någon som har ringt till dig eller? Vi ringer ju när det är färdigt" 

Jaha? Och var fanns den informationen? Står ingenstans vid beställningen att man blir meddelad när det är färdigt och fick heller inte höra detta vid mitt första besök i butiken. Alltså, jag kan ta att det tar lång tid och var redan i förväg inställd på detta, men att personalen ska bli spydig och på något sätt försvara sitt företag och inte erkänna att de gjort fel gör mig måttligt road.

Fem och en halv vecka efter beställningen ringer slutligen Media Markt och meddelar att mina foton är färdiga och jag är välkommen att komma och hämta dem. Jag är nöjd med beställningen men chansen att Media Markt får en beställning av mig i framtiden försvann för väldigt länge sedan. Hade det bara meddelat på sin hemsida, via mail eller på något annat sätt de överskattat sin förmåga i sitt erbjudande så hade jag gått med på det. De valde att göra på sitt sätt, vilket för mig var fel sätt.

Nu lämnar jag detta bakom mig (kommer bara gnälla så fort tillfälle ges, mest hela tiden och varje dag).

En sak är i alla fall säker. Det kommer att ta sjukt lång tid att sortera alla foton, de ligger inte i någon som helst ordning. Får spara det till nästa semester eller något.



Idag har det varit en helt vanlig dag. Jag har jobbat en skvätt och därefter egentligen bara tagit det lugnt.
Dessvärre har Markus-syndromet drabbat mig på väldigt många sätt idag, mycket oroande måste jag medge. Allt hände mycket snabbt. Jag var på staden och kikade lite i butikerna, helt plötsligt upptäcker jag att mina solglasögon är borta. Drygt en månad klarade jag av att ha dem i min ägo. Suck. Jag har funderat lite i eftermiddag var de kan tänkas vara och kommit fram till att det mest troliga (och mest sjuka förstås) är att jag hängde dem på solglasögonstället på Kappahl när jag provade ett par andra där. Förhoppningsvis gör jag någon kund glad som kanske får köpa dem billigt.
Händelse nummer två låter inte vänta på sig utan drabbar mig direkt. Jag har handlat på Hemköp och ska in på Konsum. Bestämmer mig därför att ställa min kasse i ett förvaringsskåp utanför butiken. Jag lägger i en krona, låser skåpet och går in i butiken, MED MIN KASSE fortfarande i handen. Suck. Ut ur butiken igen, leta fram en ny krona och göra ett nytt försök. Ibland är det faktiskt skrämmande.

Chillar mest ikväll. Ska ta ett avsnitt av 24 nu innan det blir läggdags.

Ha det!

/M