What happens in Öland...

I'm back.

Helgen har varit galet perfekt. Det hela började i fredags när det var dags för lite grillkväll hemma hos Najk och Julia. Hur trevligt och mysigt som helst och det tjötades om det ena och det andra. Odo grillade alldeles perfekt så maten smakade riktigt najs.



Lördagen var het. Tog ett tag innan jag vaknade till liv men när jag väl gjorde det satte jag igång med lite småplock här hemma. Slängde slutligen i en tvättmaskin och begav mig mot beachvolleyplanen för att agera publik till dagens turnering. Det var riktigt hot alltså så det gällde att dricka mycket. Efter att ha kollat på några matcher gick jag och käkade med Heim och DVD och efter detta blev till att fortsätta med tvättandet. Kvällen spenderades hos Danne och Lina där det var GALET varmt och varmare blev det ju mer folk det kom. Klockan 22 gick vi in på Hotellet där det var abonnerat i restaurangen. Där var det prisutdelning mm och senare fortsatte festandet på övriga delar av Hotellet. Grymt trevlig kväll också detta.

Söndag och man skulle kunna tänka sig att helgen är över, men ICKE. Har man inte semester hela veckorna längre får man utnyttja de få dagar som finns till fullo. Jag, Emelie och Jennie packade ihop våra väskor och drog till Öland på lite solsemester. Underbart väder väntade oss när vi kom fram så det blev till att leta rätt på playan direkt. Hamnade lite fel först och fick lösa en liten pinsam situation genom att agera som att vi inte var turister, det gick säkert hem. Badade och solade i några timmar innan vi begav oss till vårt lilla hotell som skulle bli vårt hem. Vi hade räknat med toalett och dusch på rummet, men det blev inte riktigt som planerat. Men det var mysigt att bo där i alla fall. Det blev lite "förfest" för oss på rummet innan vi begav oss till Pappa Blå för att avnjuta lite mat innan festkvällen fortsatte på Strand. Stackars Emelie hade glömt sin legitimation, men det gick alldeles utmärkt utan, haha. Vakten tabbade sig dock när han välkomnade mig och påstod att jag var kräfta. (nu tänkte han inte på min underbart fina hudton) JAG ÄR TVILLING! På Strand var det hur kul och varmt som helst. Halva priset i baren, den bästa DJ jag varit med om och sjukt mycket folk. Dansade som tokar och svetten bara rann. Helt klart en mycket trevlig utekväll.





Måndagen spenderades på stranden i några timmar och just detta är anledningen till att jag har väldigt ont på ryggen just nu. Ska smörja in mig med en hel flaska aftersun. Hm, har ett litet annat problem också. Det susar något otroligt i mina öron. Dansade intill högtalaren i princip hela kväll igår och det har satt sina spår, förhoppningsvis försvinner det under natten.

Nu är det läggdags så att jag orkar jobba imorgon. Har precis avslutat kvällen med en löprunda runt sjön, så jag kommer säkert att sova extra gott. Sprang om ett fjortisgäng som var ute och fjortisade sig och de skrek efter:

Fjortis: "Förlåt att vi var i vägen för dig, vi kan bjuda dig på en lättöl"
Jag: "Jag har starköl hemma så jag klarar mig"
Fjortisar i kör: "OH, FÅR VI KOMMA?"

Efter detta ökade jag takten till det dubbla...

Godnatt.