Midsommar och bild-blogg.

Det har varit fullt upp de senaste dagarna, så därför har det inte blivit något bloggande.
Fullt upp kanske är att ta i, men vi kan ju låtsas att jag haft massa roliga semesteraktiviteter för mig.
Dagens blogg blir lite som en bild-blogg tror jag. Har en del bilder att presentera och det är ju alltid roligt att se vad som har hänt de senaste dagarna än att läsa allt jobbigt jag skriver.

Hm, låt se. Midsommar var det ju i fredags. Det blev i Grimstorp till slut i trevliga vänners sällskap.
Det hela började i stan där jag och Sofi bestämt sill-date. Odo fick också vara med på ett litet hörn men tillhörde inte riktigt vårt gäng eftersom han inte åt sill. Det hela var mycket smarrigt och vi hade flera olika sillar att välja på. Skärgårdssillen gick åt mest så vi kan ju konstatera att den var godast.





Efter sillandet var det dags att bege sig ut till byn. Vi satte oss på altanen och myste lite. Hela samlingen bestod av:
Odo, Sofi, Sajja, Jowhan Data Data, Andreas, Jenny, Emma, Frida, Janna, Isaac och jag då förstås. Vädret var ju inte det bästa direkt så vi fick anordna tipspromenad inomhus. Den första var en seriös och svår så den hade vi priser till. Jag lyckades på något konstigt sätt komma på tredje plats och vann ett flashigt nyckelband med texten "Volvo for life". Andra aktiviteten hölls av Sofi och var "Kändisjakt". Vi gissade på massa kändisar och jag var i lag med Odo, vi var faktiskt riktigt grymma och var i toppstriden, det kunde man inte tro. Den sista sista tipsrundan var lite mer oseriös och där gick det inte speciellt bra för mig.





Mitt emellan två regnskurar så grillade vi, hade riktigt tur faktiskt och var färdiga precis när det kom en stor skur.
Åt gott och fortsatte med myset. När det blev lite halvkyligt flyttade vi in i värmen istället. Tittade på lite fotboll och pratade gamla minnen. Till slut var det bara jag, Janna & Isaac kvar. Vi tittade på en mysko fransk film på ettan och efter det körde jag ut dem. Det var en trevlig midsommar i alla fall, bara tråkigt att vädret sviker oftare och oftare nu för tiden.

Jao, sen var det lördag och jag gjorde väl egentligen inte speciellt mycket. Åt lite "frukost" på Coco Thai med Sajja o Jowhan. Det var riktigt smarrigt måste jag säga.



Kvällen spenderades med lite film. "Jumper". Ingen höjdare direkt, men den gick att titta på i alla fall.

Jao, sen var det väl söndag då om jag inte minns fel. Var ute i stugan och åt lite mat med familj och tyskar.
På kvällen drog jag och Sessan till Jönköping för att titta på "Sex and the City". Vääääldigt lång film, men den var bra
då och då. Vi satsade på stort och köpte största popcornmenyn men hade typ tröttnat redan när filmen började. När vi skulle åka hem så spöregnade det och åskade så vi blev dyngsure på vår lilla promenad till bilen. Men det var en trevlig biokväll i alla fall :)



Hm. Sen var det måndag. Satt i soffan och kikade på några avsnitt 24 och inte mycket mer. Följde med Sajja till Jkpg för att hämta bil och passade på att gå in på Media Markt för att hämta ut mina bilder. Då visar det sig att bilderna inte är färdiga och att det dröjer upp till en vecka innan jag kan hämta dem. De menar att JAG ska ringa och kolla när de kommer in, TROLIGT. Nu får de ju ta och skicka bilderna till mig, jag kan väl inte hålla på och åka långt för att hämta dem när de går ut med att leveranstiden är 5 dagar, no matter what. Nu är det krig!

CSI-kväll med hamburgare blev det och data-data-hack.

Idag är det som vanligt igen. Sitter här och glor och inte mycket mer. Hade tänkt att tvätta men det var fullbokat.
Får väl ta och gå en lång promenad. Sen kan man ju aldrig bli frisk heller. Har varit konstant halvsjuk nu i över en vecka och blir galen på det.

Idag ska jag i alla fall boka min Stockholmsresa och biljett till Avril Lavigne sen får väl allt lösa sig efterhand.
Har inte skaffat mig något boende än så om det är någon som vill ta hand om mig någon dag mellan lördag-onsdag så är det bara att hojta. En fika går också bra. Får packa ner tältet.

Nje, dags att resa på sig kanske.

/M