Nyår 2000-2009

För bara en liten stund vill jag glömma bort att jag inte mår speciellt bra, att semesterdagarna är slut för den här gången och att jag får vänta hur många månder som helst innan det är dags för ledighet igen. Jag vill blicka tillbaka en skvätt. Och just blicka tillbaka brukar jag vara riktigt duktig på, mycket beroende på att jag tillhör den skaran som alltid kommer att tycka att det var bättre förr.

Men jag blir lite skraj när jag går tillbaka i tiden och studerar mina nyår runt om i landet. Den första med nyårsanknytning jag stöter på är från 2000. Ok, jag kan vara bitter ibland, men när man läser det här blir man ju fan mörkrädd. Vad är jag för en människa egentligen?


Nyårsaftonsnatt glimmar*
Sön 31 dec 2000 12:23
Idag är det nyåsafton, och det är inte många timmar kvar tills det är nyårsaftonsnatt...!Ut i kylan man beger sig. Traditionen talar om att man måste vara ute. Hälsa på alla runt omkring en och tända ett tomtebloss för fredpå vår jord. Hjälpa de stackars nersupna människorna på gatan att åter få fötterna på marken och passera de hus där de mest ilskna människorna står i fönstren och bara väntar på att få ett tillfälleatt spinga ut och strypa en...*Detta är Nyårsafton* *Detta är början på ett nytt år* *Detta är det nya livet, ett år framåt tills det är dags igen*

*Nyaftonsnatt glimmar*

Hujeda.

Jag tror vi skippar de djupa texterna i den fortsatta återblicken. En bild säger väl mer än tusen ord.



(vilken skojare man är)


(måste varit sjuk då också, vi verkar ju dricka någon form av hostmedicin)


(nam, nam. efterrätt och ett glas vatten till det)


(schkååål)


(uuuhhh. mufasa)


(aw, vilken fin ballong)


(Malmoe funkade också som nyårsstad)



Jag säger då det!
Vilka minnen <3


Minns DU något nyår med mig?