Jason Derülo - Jason Derülo

När det inte gäller "mina egna artister" - dvs de som jag verkligen söker upp information om nya låtar mm om så är jag vad man skulle kunna kalla det en singel-lyssnare. Jag är den som brukar gilla och lyssna på artisters singlar inom de flesta musikgenrer. Det är ju dessa man oftast hör först och i många fall även de bästa låtarna på skivan eftersom man valt att marknadsföra albumet med dem. Ibland finns det ju självklart undantag när ett album innehåller galet bra låtar, men singlarna gör albumet inte alls rättvisa.

I alla fall, det jag vill komma till är i alla fall att jag diggar Jason Derülos - Whatcha Say och det är en typisk sådan låt som jag kan lägga till på min gilla-lista, men sen inte bry mig speciellt mycket mer om honom som artist. Men för någon dag sedan hörde jag ytterligare någon bra låt med honom och nu har jag gett albumet en chans. I like it. Speciellt att han säger Jason Derulo i varje låt, perfekt att man vet vem som sjunger, haha.



Lyssna på hela albumet på Spotify: - Jason Derulo – Jason Derulo

Bästa spår enligt migWhatcha Say, In My Head, What if



Skrivet om Jason Derülo i svensk media:

Recension i Aftonbladet

Recension i Expressen

Med i Färjestads spellista :-) 

.
1
Carlos

Sv: Hehe ;) hoppas du haft en trevlig påskhelg