Regina Spektor - Far

Eftersom jag gått ut med i tidningen att jag lyssnar på Regina Spektor så kände jag mig tvungen att göra detta ikväll. Haha. Jag kan ju inte påstå att jag lyssnar på henne supermycket, men eftersom ingen skulle känna igen en enda av de artisterna som jag nämnde så var vi helt enkelt tvungna att ta med henne. :-)

Det är just vid sådana här tillfällen som jag sätter igång en sång med henne. När jag sitter här på kvällen och egentligen borde sova, men verkligen inte har lust. Då är det skönt med lite lugn, men samtidigt spännande musik. Som flera andra artister så var min första kontakt med henne genom en TV-serie, eftersom jag spenderar mycket tid att titta på detta. Det var förstås Samson jag fastnade för, omgjord för ett avsnitt av CSI New York för några år sedan.

Hennes senaste album Far kom 2009 och innehåller några riktiga guldklimpar det också förstås.



Lyssna på albumet på Spotify här.

1. The Calculation
2. Eet
3. Blue Lips
4. Folding Chair
5. Machine
6. Laughing With
7. Human of the Year
8. Two Birds
9. Dance Anthem
10. Genius next door
11. Wallet
12. One more time with feeling
13. Man of a Thousand Faces


Mina bästa spår: The Calculation, Eet, Blue Lips, Laughing With

.