30 dagar - Del 16 - Vem är Joppe?

Ja, den frågan är nog egentligen helt omöjlig att svara på eftersom ingen annan än Joppe själv vet vad han är för slags filur. Jag bara bara berätta det lilla jag faktiskt vet om Joppe.





Joppe föddes en ljummen vårdag tidigt i april 2009. Joppebebis!
Han föddes i Vetlanda samtidigt som hans fem syskon och blev samtidigt en del av vad som skulle kallas Parfym-kullen, alltså alla fick namn efter en parfym.




Joppe mamma heter Excellent Gwen Stefani och Joppes pappa Little Trouble Easy.
Joppe har tagit efter det mesta från första delarna av sin pappas namn.

Tyvärr har vi inte kontakt med någon av Joppes släktingar. Jag har försökt lite, men det verkar som att Joppes föräldrarhem helt har lagt ner sin verksamhet och för ett tag sedan annonserade de ut varenda liten hund, t om de äldre. Joppes mamma var inte med, annars hade vi ju förstås tagit hem henne hit. Hihi.

Den 16:e juni 2009 flyttade Joppe hem till mig. Vi jobbade bort den bonniga vetlandadialekten direkt.
Han fann sig tillrätta direkt och presenterade sin signaturpose - sovställningen!



Joppe har växt upp till att bli en riktig glidare.

Han tycker om att vara olydig, busa, äta träffa sina hundkompisar. Tyvärr har han inte så många hundkompisar eftersom de efter ett tag tycker att han är lite jobbig eftersom han är så liten. :)

Joppe är för tillfället kär i två tjejer samtidigt och går igenom en mycket svår tid.
Kärleken är nämligen inte besvarad. Att de två tjejerna bor en trappa ner gör det hela ännu mer komplicerat.



Jag vet inte riktigt mer vad jag ska skriva om Joppe.
Men, han svarar gärna på frågor.

Är det något ni vill veta om Joppe?

.


3
Joakim - STORBLOGGAREN

Ja jag vill veta när han blir min?

L I L I J A

Awww, så himla söt :D

Jonna

Tycker att det är synd att han inte fick behålla sin CHARMIGA vetlandadialekt, men en riktig raring är han iallafall :o)