Barbro räddar liv!



Jag är ingen direkt stammis på sjukhuset och mitt minne är ju heller inte det bästa. Kanske något jag borde kolla upp? I alla fall så gjordes det ju ett vårdval för en tid sedan och jag har ingen aning om vad jag valde för något.

Eftersom jag nu ska uppsöka sjukhuset i ett ärende så var jag ju tvungen att ta reda på detta. Hittade ett nummer till vårdvalsenheten som man kan ringa till om man har frågor om sitt vårdval. Perfekt!

Tyvärr kunde inte vårdvalsenheten svara på några frågor om mitt vårdval. De kunde inte berätta för mig vad jag hade valt. Jag frågade om jag skulle gissa då eller hur jag skulle gå vidare. Jag fick helt enkelt ringa runt till alla och fråga ifall de ville ha mig där och hoppas att jag valt någon av dem! :)

Till slut kom jag till Barbro på Nässjö Vårdcentral. Vilken kvinna!
Hon behövde bara veta när jag är född så tog hon reda på vad jag hade valt i vårdvalet.
Mitt tips är att Barbro startar en egen vårdvalsenhet och konkurrerar ut den befintliga. De har ju noll koll liksom.

Nu vet jag vart jag kan åka om jag är sjuk och jag har även fått telefonnummer som jag ska ringa imorgon för att komma rätt.

Go Barbro!

.