The Voice - Säsong 1



Det hann ju knappt börja innan det tog slut. Förra veckan började jag kika ifatt det jag missat av The Voice. När jag kikat igenom de första åtta avsnitten insåg jag att det inte skulle bli speciellt många fler då det redan började närma sig finalen. Nu är det hela avgjort och jag måste säga att även att det gick lite fort så har det varit riktigt underhållande. Det är inte med några som inte kan sjunga i programmet. Fokus är inte att skapa tittare på andras misslyckade utan att verkligen fokusera på de bra rösterna.

Jag kan inte tänka mig att någon som läser min blogg följer The Voice, men jag ska inte skriva ut vinnaren här om det skulle visas i svensk tv framöver. Det ska ju komma en svensk version så det är ju möjligt att det kommer att visas. Ser jag förresten fram emot en svensk version? Mjea, kul på ett sätt förstås, men det är så pinsamt när de svenska "stjärnorna" som är tänka som coacher är namn som Brolle och Carola. Bara där är ju hela programmet förstört.

Det bästa med alla amerikanska musikprogram är att alla låtar släpps på iTunes. Här är i alla fall mina favoriter från The Voice - Säsong 1.


Dia Frampton - Inventing Shadows


Casey Weston - I Will Always Love You


Javier Colon - Fix You



Xenia - Breakeven (Falling to Pieces)



Vem vann då? Vem blev THE VOICE?
Inte den jag hade önskat tyvärr, men helt klart värd det. Och rösten går inte att klaga på.


Ser redan fram emot andra säsongen...

.