Idag är det inte Vegetariska dagen!

Jag är vansinnig. Eller kanske mer lite irriterad. Jag har hela tiden trott att det är Vegetariska dagen idag, men nu visar det sig att det inte är det för jag har kollat helt fel. Planen var att jag skulle ladda upp med vegetarisk buffé så här på kvällskvisten, men jag glömde plånboken hemma så jag kunde inte gå och handla efter jobbet.
 
Det positiva är förstås att jag nu kan ladda om och genomgöra det riktigt på fredag istället. Nu kan jag ju äta upp kycklingen jag har i kylskåpet som jag varit sugen på dagen lång...
 
När jag tillagade min provisoriska vegetariska måltid uppstod en liten situation som är så typisk mig och mitt svikande minne. Schtekte lite ägg och sparris i stekpannan och kommer på mig själv att hålla i TVÅ olika stekspadar, en i var hand. Jag har alltså under en minut plockat fram en stekspade för att direkt glömma bort detta och plockat fram en till. Jag blir så trött.
 
 
.