Återträff och tågfrågor.

Igår blev det lite myskväll på Twin City i Jönköping med Kicki och Lina. Det var riktigt längesen vi sågs, så det var trevligt att ta igen lite och umgås med varandra. Vi hann gå igenom ganska många ämnen i alla fall :-D
 
Jag beställde skaldjurspastan (utan scampi förstås) och insåg att jag fortfarande har långt kvar innan jag uppskattar alla skaldjur lika mycket, men jag gör i alla fall framsteg. Efterrätten var det dock inga problem med.
 
 
Vi hade inte riktigt koll på tåget avgångar så det blev lite senare än vad vi hade tänkt. Vi ska vara glada att vi kom med tåget över huvud taget med tanke på alla skummisar som rörde sig runt Jönköpings Centralstation.
 
För mig återstår bara en fråga som jag inte blir riktigt klok på.
 
Det kostar 53:- att åka från Nässjö till Jönköping klockan 17.18.
Det kostar 33:- att åka från Jönköping till Nässjö klockan 23.10
 
Varför?
Blogg - Jönköping - Jönköping Centralstation - Twin City - Tåg - Västtåg
1
Anonym

På morgonen och eftermiddagen när folk pendlar till och från jobbet så är det dyrare..