Willys - Kan vi bli vänner snart igen?

Jag orkar inte.
 
Sen nya Willys öppnade i Nässjö för snart ett år sedan har vi glidit ifrån varandra en aning. Jag vet inte riktigt vad jag gjort, men något verkar de ha emot mig. Jag som alltid talar så gott om dem och handlar flera gånger i veckan.
 
Det största problemet jag haft är den nya entrén med rullande glasdörrar. Vid TRE tillfällen har jag fastnat inne i dessa pga av att de inte känt av att jag varit där. Vid två tillfällen fick jag hoppa och flaxa med armarna för att den skulle gå igång igen, och vid det tredje tillfället hjälpte inte ens detta utan jag fick glatt stå där inne och vänta tills någon annan kom och satte dörrarna i rullning. Jag verkar vara osynlig. 
 
Detta problem har jag nu gått förbi genom att istället använda den vanliga entrédörren som finns vid sidan av de hemska rulldörrarna. 
 
Idag gick jag glatt in på Willy Wonka och trodde att vi var vänner igen. Jag passerade första dörrarna och skulle gå igenom de lite mindre entrégrindarna som är lite längre in. Den första öppnas och jag passerar, den andra öppnas inte och bakom mig stängs den första grinden igen. Jag backar lite för att den ska känna av mig och öppnas, men ingenting händer. Jag är alltså fast mellan de två grindarna och har ingenstans att ta vägen. Jag kommer inte in i butiken och jag kommer inte ut. Där står jag och försöker se cool ut. Det funkar ju alltid att se cool ur när man är i sådana här situationer. Det är inte någon annan på väg in i butiken så jag inser att jag på något sätt måste lösa detta. Jag tränger mig förbi grinden på ett mycket glamoröst sätt. Trippar liksom på tå för att bli så smal som möjligt, samtidigt som jag försöker se cool ut och le mot tjejen inne i butiken som upptäckt mitt lilla dilemma. Jag löste det!
 
Sånt här händer bara mig.
Eller ja, jag googlade "entrégrindar" för att hitta en bra bild och upptäckte en tjej som varit i exakt samma sits. Hon hade gjort en mycket fin bild som tydligt beskriver situationen. Jag väljer här att SNO denna bild från henne utan att fråga. - http://tigerlina.blogg.se/. Hoppas att hon inte blir arg!
 
 
 
Jag börjar få slut på alternativ att ta mig in i butiken.
Kan vi bli vänner snart igen Willy Wonka?
 
 
 
 
Almenäs - Blogg - Entrégrind - Nässjö - Willys
2
Karin (din favoritgranne i hela världen)

Exakt samma sak hände mig för nåt år sedan! På willys också. En tant som åt korv skrattade åt mig.

Evelina

Blir verkligen inte arg :) Kul att läsa om fler som råkar ut för samma sak :-P