Grinchens jul - Del 10 - Julebrus

Förra veckan bjöd några av mina nyfunna vänner mig på Julebrus, den norska varianten av julmust. Jag var ganska skeptisk direkt när jag såg den och när jag smakade insåg jag att detta inte var något för mig. Jag kan inte påstå att jag konsumerar direkt mycket julmust, men detta var absolut inte gott och gav mig ingen julkänsla över huvud taget. Sen får vi förstås ha i åtanke att vi svenskar inte vuxit upp med detta och alltså inte skapat oss någon relation till julebrus. Hade jag fötts som ett litet gossebarn i Norge hade jag ju säkert älskat denna dryck vid det här laget och inte kunnat tänka mig att fira jul utan den. 
 
Men ja, tänk er typ hallonsoda med femtio extra sockerbitar!
 
Snodde med mig två flaskor hem som jag nu bjudit andra på. Kanske gick det hem hos dem istället...
 
 
Njea. Ingen mer julebrus för min del...
 
.
 
#blogg24 - Grinchens jul