Allergisk mot träning?

Jag har blivit sjuk i omgångar genom åren, försökt att hitta ett samband. I slutet på 2013 var jag dålig i tre månader och var under utredning på vårdcentralen. De hittade ingenting. Nu börjar jag inse vad det egentligen är för något. Jag har inte undersökt om diagnosen finns på riktigt, men det jag lider av är alltså allergi mot träning. Det slår liksom aldrig fel. Jag kommer igång med träningen, jag tränar mer än jag brukar under en kort period. Jag får träningsvärk och min kropp blir svagare. När jag är som svagast slås mitt immunförsvar ut och jag blir helt enkelt sjuk. Svårare än så är det inte. 
 
 
Det jag undrar nu är om det finns fler som lider av detta där ute?
Finns det någon hjälp att få eller bidrag att söka?
 
.
 
 
Allergi - Blogg - Nässjö - Träning
2
Erika Lauri

Precis efter ett avslutat träningspass är kroppen extra känslig mot bakterier och immunförsvaret är lågt. Därför bör man inte befinna sig i stora folksamlingar efter träning, det kan även vara bra att alltid tvätta händerna när man går från gymmet eftersom det finns en del bakterier på maskinerna från andra besökare. Immunförsvaret byggs upp utav träning, så om du skyndar långsamt och börjar med att träna 1-2 gånger i veckan samt äter och sover ordentligt så kommer du få ett bättre immunförsvar med tiden som inte kommer att slås ut av träningen. Det är ganska vanligt att man blir sjuk av träningen om man inte tränar regelbundet sen innan eftersom man går ut för hårt, så det bästa tipset från mig är att skynda långsamt! :)Lycka till.

Mikko

Halloj kontakta mej jag har en del frågor som kanske kan leda till klarhet har själv haft detta problem och inte helt kurerad fast hittat lösningar som gör att jag kunnat börja med träning igen och som du fått jobba hårt med vårdcentralen och genomgått massa prover utan något bra svar, arbetar som PT och kan en del om mat o träning .....
du når mej på [email protected]