När livet inte var mer komplicerat än en hockeybild.

Har varit hemma i byn och firat far och kollat på lite hockey. Det sistnämnda gick inte speciellt bra. Spanade igenom mina gamla hockeybilder. Vilka tider. Livet var okomplicerat och det enda som kunde gå fel var om man lyckades få en hockybild man redan hade. Jag minns lyckan på julafton när jag fick en sån där extra fin hockeybild med guldtext i mitt paket. Luleås målvakt Jarmo Myllys var det på bilden, men det gjorde ingenting. 
 
Lyckan att besöka Gaston i Grimstorps livsmedelsaffär och få gå bakom disken för att kolla på hans stora samling bilder han satt in i flera stora pärmar. Hade man tur kunde man få byta till sig någon. 
 
Sorterade även bilderna efter hur mycket jag gillade lagen. Lagen i mitten var de där som ingen i närmsta omgivningen direkt hejade på, men botten och toppen var förstås viktig.
 
 
 
HV71 - favoritlaget
DJURGÅRDEN - bästa kompisen Matte höll på dem
MODO - har inte de alltid bara varit så himla snälla och mysiga?
 
FÄRJESTAD - Henke höll på dem
BRYNÄS - mötte ju HV71 i SM-finalen så automatiskt långt ner
MALMÖ - Otto höll på dem
 
 
Ändå lite roligt att just i år spelar alla de där lagen i SHL eller om chansen att få göra det nästa säsong. 
 
.
 
#blogg100 - Blogg - Hockeybilder - Nässjö