Stockholm Tunnel Run

I helgen sprang jag och min kära vän Lollo Stockholm Tunnel Run. Mycket glad att hon drog med mig på detta då det verkligen var en upplevelse. Det hela var en möjlighet att springa i tunnlarna som ska bli Norra Länken, norra Europas största vägtunnelprojekt. 
 
42513 löpare var anmälda och med tio minuters mellanrum fick 3000 personer i taget ge sig iväg. 
Klockan 14.00 var det vår tur. Lite småkyligt till en början, men jag laddade med lite glögg precis vid start. 
 
 
Banan var riktigt speciell. Nere i tunnlarna väntade eld, lasershow, vattenlandskap och ett uppbyggt vinterlandskap med konstsnö. Det bjöds även på glögg och pepparkakor efter fem kilometer, men var inte riktigt sugen på att avbryta löpningen för det. 
 
Hur gick det i loppet då? 
Jodå, det gick bra men kunde gått bättre. Det var lite trångt på vissa ställen så svårt att hålla uppe farten. 
Men jag är riktigt nöjd ändå eftersom jag trodde att trängseln skulle sätta stopp på fler ställen.
 
Jag slutade till slut på plats nummer 10247 med tiden 53.45. 
Skulle lagt ner lite mer kraft på spurten...
 
 
Nu är det bara att ladda inför nästa lopp. 
 
.
 
 
 
 
 
 
Lidingöloppet - Norra länken - Stockholm Tunnel Run