Drömbloggen

Några av er som känner mig vet att jag ibland har väldigt händelserika nätter, på ett eller annat sätt.
Jag har väldigt ofta besök i lägenheten och flera av inkräktarna är helt enkelt ute efter att döda mig. Jag tänkte att det kunde vara trevligt att dela med mig lite av mina nattliga upplevelser. Kanske finns det någon eller några där ute som kan hjälpa mig att tolka dem.
 
De två senaste nätterna har varit ganska olika. 
 
Första natten hann jag inte sova många minuter innan jag vaknade av ljud från hallen. Jag visste mycket väl att jag låst dörren men ändå lyckas de jävlarna ta sig in på något sätt. Vanligtvis brukar det bara vara en eller två, men den här gången var det ett helt gäng. Tre av dem försökte att forcera sovrumsdörren medan en fjärde borrade ett hål igenom väggen. Det var tufft att att veta att jag var ensam där inne i sovrummet och min enda flyktväg var att hoppa från fönstret på tredje våningen. Som tur var taggade de ner en aning när jag satte mig upp i sängen och bad dem sluta. Men vem vet om de lyssnar nästa gång...
 
 
Andra natten var något lugnare. Drömde att jag var på julskyltningen och köpte mig en lott. 
Vann direkt och fick välja mellan en hemlig låda eller 3000 kronor i dryck. Eftersom jag trodde att drycken skulle vara alkoholhaltig så valde jag kupongerna, men när jag fick dem visade det sig att det endast gällde läsk.
Attans! Men mycket dricka blev det ju i alla fall.
 
Snart natt igen, ska bli spännande att se vad som väntar. 
Blogg - Drömfångare - Drömmar - Mardröm