Helg och flygande jakob.

Godkväll. Jag har överlevt helgen, det är ett under.
Har inte haft mycket tid för andrum, men det har gått hur bra som helst.

I fredags var det ju lite kräftskiva med familjen, flöt på bra, men var rätt trött då.
Jobb hela lördagen och sen var det dags att dra till inflyttningsfest hos Kakan.
Var meningen att vi skulle spela ölbrännboll, men vädret var lite osäkert så det blev inställt. Vi var hemma hos Kakan hela kvällen istället och det var hur trevligt som helst. Det bjöds på tortillas och tårta, smaskens. Sen var det dags att ge sig iväg till AJs. Träffade på massa roligt folk där faktiskt och hade skitskoj. Dansade och stojade.
Jao, sen gick vi och åt pizza och sen vandrade jag hemåt när de andra drog på efterfest.

Var rätt tungt att gå upp på söndagen, inte tillräckligt många timmars sömn.
Men, jag vaknade till senare så arbetsdagen gick rätt fint.
Efter jobbet så åkte jag och hämtade upp Fjuno och vi drog till bion.
Vi smugglade in chips och cola, men popcorn köpte jag i alla fall.
Tittade på "Harry Potter & Fenixordern". Tyvärr var det två ungjävlar som pratade högt i hela filmen samt bytte plats varannan minut. Det är vid såna tillfällen man önskar att man hade med sig ett luftgevär eller nåt, men man får väl hoppas att de trillar med cykeln eller nåt istället. 

Sen åkte jag och städade, det var lite jobbigt måste jag erkänna, men skönt att ha det gjort.
Tack för den här helgen i alla fall!

Ja, jag överlevde ju helgen och idag har jag varit ledig och vilat upp mig.
Gick inte upp direkt tidigt, hade ju inget planerat så det fanns ju ingen mening med det. Satte mig lite vid datorn och glodde och pratade med Sajja. Vi bestämde oss för att hitta på något. Städade lite här hemma och tog fram alla kassar jag skulle köra till insamlingen. Sajja kom förbi och hämtade upp mig och vi åkte och sorterade och sedan till ICA för att handla lite. Vi hade bestämt oss att laga lite flygande jakob. Hem till Sajja där vi fixade och donade och resultatet blev mycket bra kan jag meddela, matlåda till imorgon också.
Sen bar det hem till Grimstorp för att lämna tillbaka mors bil, och sen in till staden igen.

Ikväll har jag spelat två träningsmatcher i bowling. Den första gick riktigt bra för min del, men i den andra var jag helt slut så det gick åt skogen. Åtta serier liksom när man tränat en gång den här säsongen, klart man blir helt slut då.

Efter matcherna vandrade jag hem till Sajja igen och vi tittade på CSI, dudududu.
Nu är jag precis hemkommen efter att ha vandrat hem i mörkret.
Är lite trött i ögonen så det blir nog snart sängdags. Har ju tre härliga heldagar framför mig, kommer bli rätt så tufft, men det är bara till att kämpa på.

Tack för idag!

/M