#tränavarjedagpåsemestern - dag tio

Dag tio och redan en tredjedel avklarat alltså. Tiden går fort när man har roligt. Glömde uppdatera igår, men det var löpning i ösregn som stod på schemat. 


Måndag idag och då är det triathlon på programmet. Är ganska sliten i kroppen och framförallt benen. Inför dagens start var taktiken att helt enkelt gå ut hårt och se hur länge det höll. 

Först simning 400 meter. Simmade snabbare än jag någonsin gjort tidigare. Kändes stabilt de första 300 i alla fall sen började jag bli lite trött. Kämpade sista biten in mot växling och var ändå drygt 20 sekunder bättre än jag varit någon gång.

Cyklingen var riktigt tung. Trampade och trampade och benen skrek men höll nog ihop det ganska bra. 

Löpningen blev tyvärr tyngre efter min hårda start. Men det räckte ändå till ett personbästa på totaltiden med en minut. Mycket nöjd. 

Det är roligt att träningen ger resultat. Jag tror den skulle ge ännu mer resultat om jag fick vila benen några dagar.

Tror det blir simning i dagarna två nu. Armarna måste få arbeta.

Tjugo dagar kvar, bara att köra på!