1 juni - Mobilfria dagen

Jag är mycket besviken på mig själv. Redan i förra veckan började jag ladda för denna dag - Mobilfria dagen. 
Jag hade förstås planer på att försöka att överleva en hel dag utan min telefon, men jag glömde helt enkelt bort det. 
 
Jag får väl försöka att ha en mobilfri dag framöver för att kompensera det. Det är ju inte direkt så att det flödar in viktiga meddelanden och samtal till mig så det ska nog gå kanon. 
 
Minns idag min allra första mobiltelefon - Philips Diga
 
 
Vilken var din första?
 
 
 
 
Mobilfria dagen är en temadag som hålls den 1 juni varje år sedan 2002 på initiativ av Mossenmarkska ljudfonden. Då uppmanas alla mobiltelefonägare att stänga av sina telefoner för att låta tystnaden råda. Uppmaningen ska bidraga till en ökad ljudmedvetenhet och aktsamhet om den gemensamma ljudmiljön och erbjuda en dag till ljudvila för såväl användare som ofrivilliga lyssnare
 
Källa: Wikipedia
 
 
#blogg100 - 1 juni - Mobilfria dagen - Mobiltelefon - Philips Diga - Temadag
1
Schwester

Har för mig att jag tog över denna efter dig...