Bokad resa och hyrestvist.

Igår bokade jag konsertbiljetter till Avril Lavigne i Stockholm på lördag. Bokade också en enkel tågbiljett.
Hade ju tänkt att vara borta i några dagar i alla fall, men vet inte riktigt hur det går med planeringen. Det var svårare än vad jag räknat med, helt plötsligt känner jag ingen i Stockholm, trodde jag kände massor, haha. Men, det ordnar sig nog. Behövde boka biljetten för att säkert veta att jag kommer iväg.

Dagen har varit rätt så händelsefattig. Eller, till en början hände det riktigt mycket. Låg och drog mig lite i sängen innan jag begav mig ner i tvättstugan för att lägga in en maskin. Kom ner precis i rätt tid och upptäcker att min kära hyresvärd är på väg att köra min cykel till tippen. Han har nämligen lämnat in en arg lapp i våra inkast om att han ska slänga allt nere i källaren idag onsdag, samt "kommande vecka" köra bort de cyklar som inte är märkta i cykelrummet. (Som inte ligger i källaren utan är utanför) Detta uppfattar självklart jag som att cyklarna ska bort nästa vecka, annars skriver man väl ändå att allt ska bort samma onsdag. Men icke. Jag kanske är trög, och det bjuder jag på i så fall, men arg har jag varit hela dagen över detta. Ännu värre hade det ju varit om jag varit bortrest eftersom jag FAKTISKT har semester och i så fall bara haft 3 dagar på mig att läsa detta meddelande.





1. Tidigare meddelanden? Vilka då? När jag flyttade in här fick jag en fråga och en information.

"Du är väl ingen festprisse?"
"Insamling har vi i källaren, men du får ta hand om dina tomflaskor själv"

2. Han vill inte sortera skräpet.

Jag vill inte ha en dörr utan titthål.
Jag vill inte ha en balkongdörr som inte går att stänga.
Jag vill inte ha 15 grader i min lägenhet på vintern.

Det är mycket man inte vill men man får leva med det ändå.

Puh. Får ta och lugna ner mig lite i den här frågan kanske, men när man bor i en hyresrätt och inte fått hjälp med någonting på snart två år så blir man lite irriterad när det är en själv som får arga meddelanden och det egentligen borde vara tvärtom.


Funderar på en liten utflykt imorgon, har inte riktigt bestämt mig än. Får helt enkelt avvakta vad det blir för väder.

Har fått ett litet städryck så här på onsdagskvällen. Har tokstädat mitt kök under dagen och nu är jag inne och kryper i min garderob. Sorterar ut kartonger och fixar med diverse saker. Kanske blir en andra runda till insamlingen idag. Om jag har ork och lust ska jag ta tag i skrivbordslådorna också, men känner jag mig själv rätt så lär det nog inte finnas så mycket ork och lust över till det.

Bäst att fortsätta.

Ha det gööött.

3
Kicki

Lilla Markus. Det står ju faktiskt att "allt som inte är märkt i källaren på onsdag kommer att slängas". Så det var nog tur att du hade din tvättid idag :)

C

Inte lätt...Jävla idioter..Jag hade flyttat direkt..

Lina

Jag håller veeeerkligen med dig om att det var kort framförhållning men du nu när du ändå inte var bortrest och hade läst lappen, varför märkte du inte upp din cykel?

Ha det så kul i storstaden nu vännen!

Kram