Markus testar - Arla Bifido



Jag har varit testpilot för en ny dryck från Arla - Godmorgon Bifido.

"BIFIDO är en serie milda juice och bärdrycker med probiotiska bakterier. Probiotiska bakterier hjälper till att hålla magen i balans."

Jag valde att testa smaken Mild Apelsin. Dricker mycket apelsinjuice annars så tänkte det kunde vara bra att jämföra med. Skillnaden var väl mest att denna smakade lite nyttigare, men det kan ju ha att göra med att jag läst något om bra bakteriekultur, haha.

Det är lite svårt att säga om denna juice hjälper att hålla min mage i balans eftersom testet endast innehöll en liter juice. Kanske borde dricka den under en lite längre period för att få lite mer grepp om det.

Men, det var inget som helst fel på produkten. Jag trodde nog bara att den skulle vara lite tjockare, som Proviva typ.