Jakten på proteinpasta.

Jag har hittat ett spännande recept som verkar riktigt gott. Det innehåller proteinpasta och det står att detta ska gå att hitta i din närmsta hälsokostbutik. Njea, riktigt så lätt var det faktiskt inte.
 
Började med ett besök på Life i Jönköping där de stod som ufon och inte hade någon aning om vad jag frågade efter.
 
- Pasta? Alltså sådan pasta man äter?
 
Nästa stopp blev på Life i Nässjö i hopp om att de i alla fall hade hört talas om det, men icke. Men de blev i alla fall riktigt nyfikna på vad detta kunde vara så de ringde upp en av sina största leverantörer, Dalblads, för att höra om de kanske kunde veta något om proteinpasta. Nope, ingen aning där heller.
 
Jag hade nästan lagt ner min jakt, men jag bestämde mig för att ta ett sista stopp på ICA och jaktlyckan var ett faktum. Svindyrt förstås, men någon gång måste man ju unna sig lite.
 
 
 
Nu är det bara till att ställa sig i köket och göra lite magi igen.
 
 
 
 
 
Blogg - ICA - Life - Markus 2.0 - Nässjö - Proteinpasta - Recept - Träning
3
Leena

Spännande jakt =) Fanns den vid vanlig pasta eller?

Svar: Japp, där fanns den. Fanns skruvar och penne i Nässjö i alla fall.
Macizz

Larry

Fantastiskt ;) är det bra näringsvärden då eller är de bara bättre??

Svar: Jag har inte kikat på detta än! :-D
Macizz

Leena

Förväntar mig ett recept sen!

(Tack för lånet av dvds igen..har helt fastnat för Heroes nu...=)))