#blogg100 - Tack och adjö.

Så är äntligen den hundrade dagen här. Det hundrade inlägget. 
För mig har det varit en mycket svår prövning att blogga varje dag i hundra dagar.
Jag har inte gjort det på ett värdigt sätt över huvud taget, men jag har lyckats att ta mig igenom det.
För kanske fem år sedan hade det inte varit några som helst problem, då fanns orden och motivationen där, men den finns tyvärr inte på samma sätt längre.
 
 
 
Vad har jag då lärt mig av detta?
 
1. TEMA
 
För att lyckas med att publicera inlägg varje dag krävs struktur och en inriktning på bloggen. Jag behöver ett tema. Träning, mode, mat eller något annat som går att snöa in på. Just nu finns inget som jag kan använda mig av till 100% för att få inlägg varje dag, men det skulle ju inte vara omöjligt att hitta ett tema att skriva om några gånger i veckan.
 
2. FRAMFÖRHÅLLNING
 
Många av mina inlägg har kommit sent på kvällen i ren panik över att jag måste publicera något. Planering och framförhållning gör allt så mycket lättare. Det går att skriva inlägg för flera dagar framöver och publicera dem när det helt enkelt känns rätt. 
 
3. GLÄDJE
 
Det går inte att skriva bra för att man måste. Finns det ingen glädje kommer heller inte orden. Jag måste tycka att det fortfarande är roligt att skriva och dela med mig. Jag tycker med jämna mellanrum att det fortfarande är ganska roligt, men det är inte lika ofta som förr. Jag håller förstås kvar väldigt mycket pga att det ändå ligger snart 15 år bakom detta. Det är ju i princip halva mitt liv.
 
TACK fö den här gången #blogg100. Kanske ses vi igen, kanske inte.
Den som lever får se.
 
 
 
 
#blogg100