Kuslig skattjakt i Marieholm.

Förra helgen var jag ute på lite äventyr i de skånska skogarna, närmare bestämt i Marieholm.
Jag och en medbrottsling bestämde oss för att ge oss ut på lite geocaching, men vi hade ingen aning om vad som skulle vänta oss. Vi traskade iväg glada och förväntansfulla på en liten promenad och det dröjde inte länge innan vi hade kommit fram till vårt mål - ett övergivet hus. Min första och sista instinkt säger att man aldrig ska gå in i ett övergivet hus för att man helt enkelt kan dö på väldigt många olika sätt. Min medbrottsling hade inte riktigt samma teori om detta utan tyckte att det var en väldigt smart idé att hälsa på lite.
 
 
Dörren välkomnade oss inte riktigt så vi fick hoppa in genom ett krossat fönster. Det var ju mitt på ljusa dagen, men det gjorde inte besöket mindre läskigt för min del. Vi hade på känn att det var köket som var vårt mål i skattjakten så vi började vårt sökande dit. Vi passerade två övergivna sovrum, det ena med ett stort hål i golvet. Att avslutade livet i husets källare kändes inte speciellt lockande så det var bara till att ta det försiktigt.
 
 
Längst in hittade vi köket och letandet började på allvar. Var gömde sig skatten egentligen?
Vi sökte igenom kyskåp, ugn och varje liten kastrull. Låda efter låda söktes igenom systematiskt men inte ett spår. Efter en kvarts letande var vi på väg att ge upp när vi såg något som inte riktigt passade in i det gamla köket. Det var jag som fick ta hela smällen när jag öppnade locket. Jag höll på att skita ner mig så rädd och blev jag när jag såg vad som låg där i. Tog ett tag att få sinnesro igen, men skatten var i alla fall hittad!
 
Kan ju självklart inte röja gömman så för lite extra spänning rekommenderar jag ett besök i Marieholm.
 
 
 
 
 
 
Blogg - Geocaching - Marieholm - blogg100